تولید کننده و وارد کننده انواع کود کشاورزی

ورود
0
خانه علاقه‌مندی 0 مقایسه 0 داستانک

تارنوشت

کود NPK نیتروژن بالا + با قیمت مناسب و ارزان

کود NPK با نسبت نیتروژن بالا به عنوان یک کود حاوی مقدار زیادی از عناصر پروتئینی و رشدی مانند نیتروژن است. نیتروژن از مهم‌ترین عناصر مورد نیاز گیاه برای رشد و تکثیر سلولی است و در تولید پروتئین و کلروفیل نیز نقش دارد. با افزایش میزان نیتروژن در خاک و آب، رشد و توسعه گیاهان بهبود می‌یابد. استفاده از کود NPK با نیتروژن بالا ممکن است در افزایش رشد برگ‌ها، افزایش عملکرد محصول و افزایش کیفیت محصولات گیاهان مفید باشد. با این حال، استفاده بیش از حد نیتروژن ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند جوانش زیاد، حساسیت به بیماری‌ها و آفات و افزایش میزان آلودگی زیست محیطی شود. بنابراین، برای استفاده از کود NPK نیتروژن بالا، توصیه می‌شود مقادیر آن را با دقت و طبق دستورالعمل‌های تولیدکننده استفاده کنید.

کود NPK نیتروژن بالا یکی از فرآورده های کود کامل ان پی کا می باشد آن ها دارای خواص بسیار زیادی برای گیاهان آپارتمانی و محصولات زراعی و باغی هستند و توسط  کارشناسان کشاورزی توصیه می گردند، این کودهای NPK طرفداران زیادی دارند به شیوه های مختلفی می توان خرید این کود کامل را از درب کارخانه انجام داده و برای آن ها بهای کمی پرداخت نمود.

عنصر "نیتروژن" با نماد شیمیایی N نشان داده می شود این عنصر یکی از عناصر درشت مغذی است و باید به مقدار زیاد در دسترس گیاه باشد.

در ادامه مطلب به انواه کود NPK و روش استفاده و زمان استفاده این کود کامل خواهیم پرداخت. با ما باشید. و در انتهای این مطلب نظرات خود را برای ما کامنت نمایید.

کود NPK نیتروژن بالا چیست؟

درصد بالای نیتروژن موجود در این کود باعث می شود که در رشد رویشی درخت بسیار موثر باشد. علاوه بر این به دلیل وجود درصد بالای نیتروژن به همراه عناصر کمیاب در این کود، رشد رویشی برگها افزایش یافته و طراوت به درخت باز می گردد.

تمام عناصر کمیاب موجود در این کود به صورت EDTA بوده و توسط درختان قابل جذب است. ترکیبات این کود فاقد عناصر سمی مانند کلر و سدیم بوده و از آلودگی خاک جلوگیری کرده است. حلالیت این کود در آب 100 درصد است و پس از مصرف هیچ اثری روی گیاه باقی نمی گذارد.

 

همچنین می توان آن را با اکثر کودها و سموم شیمیایی مخلوط کرد.

ویژگی های کود نیتروژن بالا

حاوی تمام عناصر ماکرو و میکرو با درصد نیتروژن بالا.

عناصر کمیاب به شکل EDTA و قابل هضم هستند.

رشد رویشی گیاهان را بهبود می بخشد.حاوی عناصر سمی مانند کلر و سدیم نیست.

انشعاب و برگ دهی گیاهان را بهبود می بخشد.

پس از استفاده هیچ اثری روی گیاهان باقی نمی گذارد.

ترکیبات کودهای نیتروژن بالا Solvita 10-10-30:

نیتروژن: 30 درصد

فسفر: 10 درصد

پتاسیم: 10%

کلات آهن: 0.3٪

روی: 0.2 درصد

منگنز: 0.2 درصد

مس: 0.1 درصد

شامل: 0.2 درصد

زمان استفاده از کود با نیتروژن بالا

بهترین زمان برای استفاده از کود کامل و پر نیتروژن 30-10-10 از ابتدای مرحله رویشی تا قبل از مرحله زایشی و گلدهی گیاه است.

مصرف زیاد کودهای نیتروژن

این کود هم به صورت آبیاری و هم به صورت سمپاشی قابل استفاده است. محلول پاشی اثر سریع و کوتاه مدت دارد، در حالی که آبیاری اثر کندتر اما طولانی تری دارد.

اما هر دو روش موثر هستند و استفاده از هر کدام به شرایط بستگی دارد. بطور کلی:

برای محلول پاشی باید 2 تا 3 کیلوگرم از این کود را در 1000 لیتر آب مخلوط کنیم.

برای استفاده در سیستم آبیاری قطره ای باید 1 تا 4 کیلوگرم از محصول را در 1000 لیتر آب ریخت.

در صورت استفاده در پایه درخت، هر 5 سال از سن درخت 30 گرم از این کود را در سایه ریخته و سپس آبیاری می کنیم.با افزایش سن درخت، مقدار کود نیز افزایش می یابد. مثلا درخت 10 ساله 60 گرم، درخت 15 ساله 90 گرم. باید استفاده کنیم

استفاده از کود با محتوای نیتروژن بالا

این کود برای کلیه مصارف کشاورزی از جمله درختان میوه، صیفی جات، سبزیجات، کلیه گلخانه ها، گل ها و گیاهان سرپوشیده و ... قابل استفاده اس

مزایای مصرف کود NPK نیتروژن بالا

نیتروژن موجود در کودهای ازت بالا به فرم های آمونیاکی، نیتراتی و … می باشد که در کنار تامین نیتروژن مورد نیاز گیاه سایر عناصر، مانند آهن، فسفر، منگنز پتاس، روی و … را نیز تامین می نماید.

مقدار مصرف  این کود برای هر محصول و هرگیاهی متفاوت است، شرایط مزرعه نیز می تواند بر روی مقدار کود مورد نیاز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل  پیشنهاد می گردد برای تعیین میزان مصرف این کود به توصیه کارشناس توجه گردد.

استفاده از کودهای حاوی نیتروژن برای فاز رویشی گیاه بسیارمهم هستند و به ایجاد کانوپی سبز و پربرگ کمک می کنند و  علاوه بر آن با تاثیرگذاری مثبت بر روی سبزینگی گیاه و  گلدهی نیز تاثیرات مطلوبی به جا می گذارند.

در کنار موارد گفته شده مصرف نیتروژن به مقدار کافی و مناسب می تواند عملکرد محصول شما را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. اصولا کشاورزان کود نیتروژن مورد نیاز خود را تقسیم کرده  و در ۳ یا ۴ تکرار استفاده می کنند.

در صورتی که کود ازته شما حاوی عنصر فسفر نیز باشد در ابتدای مراحل کشت اقدام به مصرف کود نمایید.

علائم کمبود ازت در گیاهان

کمبود هر عنصری دارای علائم ویژه ای است که البته به علت نزدیکی و شباهت زیاد بین علائم کمبود عناصر مختلف، تشخیص ان در اعلب مواقع نیاز به دانش و تجربه بالا دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از آزمایش خاک برای تعیین دقیق مقدار کود مورد نیاز کمک بگیرید.

با این حال، در اینجا چند نمونه از علائم کمبود نیتروژن در گیاهان وجود دارد.

  • رنگ پریدگی برگها مانند زرد شدن (کلروز) و در صورت شدید بودن کمبود منجر به کلروز (مرگ بافت) و قهوه ای شدن برگها می شود.
  • کاهش رشد و نمو گیاه
  • کوتولگی و کوتاهی قد در گیاه
  • چکیدن گل و شکوفه
  • نازک کردن انتهای خیار
  • در نتیجه بهره وری و کیفیت محصول کاهش می یابد.

عملکرد نیتروژن در گیاهان چیست؟

  • ساخت پروتئین
  • حضور در ساختار DNA و RNA
  • افزایش فتوسنتز در گیاهان
  • افزایش مواد قابل جذب و هیدروکربنی در گیاه
  • کودهای با محتوای نیتروژن بالا باعث افزایش رشد رویشی می شوند
  • به بهبود باردهی کمک کنید
  • ایجاد نشاط و شادابی در گیاه به ویژه در میوه ها و برگ ها
  • سلول ها را ترد و آبکی می کند

تاثیر کود NPK نیتروژن بالا

همانطور که گفتیم نیتروژن باعث افزایش رشد رویشی گیاه می شود. مصرف نیتروژن برای محصولاتی که به منظور استفاده از برگ و شاخساره کشت می شوند باید بیشتر از محصولاتی باشد که به منظور استفاده از ریشه یا بذر کشت می شوند.

این را با یک مثال میتوانیم توضیح  دهیم:

وقتی گیاهی مانند چغندر را به عنوان علوفه پرورش می دهیم از نیتروژن بیشتری استفاده می کنیم زیرا هدف ما برداشت برگ و شاخه است خوب اگر هدف برداشت بذر چغندر است بهتر است مقدار نیتروژن مصرفی را کاهش دهیم.

البته هنوز نیتروژن مورد نیاز است، اما در پرورش علوفه که رشد رویشی هدف کشاورز است، نیتروژن بیشتری مورد نیاز است.

به همین دلیل، کودهایی با محتوای نیتروژن بالا انتخاب مناسبی برای چنین محصولاتی خواهند بود، زیرا این کودها نیتروژن لازم را تامین می کنند. البته به این نکته توجه کنید که برخی از گیاهان به نیتروژن زیادی نیاز دارند. این نوع گیاهان را مصرف کنندگان سنگین نیتروژن می نامند.

فرمول کود نیتروژن بالا

کودهایی که تحت عنوان نیتروژن بالا (نیتروژن) در بازار به فروش می رسند، علاوه بر داشتن نیتروژن، بسته به فرمول تهیه شده توسط سازنده، ممکن است حاوی عناصر دیگری مانند مس، مولیبدن، روی، بور، منگنز و حتی حاوی باشند. اسید آمینه، اسید فولویک و اسید هیومیک.

حتی نوع نیتروژن مورد استفاده در این کودها از منابع مختلفی مانند اوره، نیترات، آمونیاک و ... تامین می شود. مقدار منابع نیتروژن آنها روی برچسب کود درج شده است.

این کودها به صورت مایع یا پودری در سایزهای مختلف در بازار موجود است.

توصیه های کلی برای استفاده از کود با محتوای کود NPK نیتروژن بالا

نیتروژن به طور کلی در چند مرحله (قبل از کشت، رشد، پیش از گلدهی، تشکیل میوه، تکمیل میوه) به گیاه داده می شود که می تواند به عنوان خاک یا محلول پاشی استفاده شود.خرید کودهای نیتروژنی

به طور کلی، کودهایی که حاوی عناصر نیتروژن هستند به عنوان عناصر منفرد مانند اوره، آمونیوم یا چند عنصری در اشکال ترکیبی مانند سولفات آمونیوم فروخته می شوند.

قیمت کود NPK فسفر بالا درب کارخانه تولید کننده

خرید از تولید کنندگانی که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت و البته هم از لحاظ اطمینان در ارسال محصول حرف اول را می زنند مجموعه پردیس کود برای فروش عمده انواع کود NPK در خدمت شماست.

این وب سایت با گردآوری اطلاعات بسیار مفید در زمینه انواع کود NPK و تامین کنندگان محصول و معتبر آن در کشور به آن دسته از مشتریانی که تقاضای عمده و یا خرده فروشی را در این بازار دارند، کمک بسیار زیادی کرده و با جذب بهترین متخصصان، فرصت بسیار استثنائی را در اختیار این فعالان قرار داده تا با صرف کمترین هزینه ممکن به بیشترین مطلوبیت از نظر قیمت و کیفیت دست پیدا کنند.

شما کافی است که سفارش خود را در این وب سایت ثبت کرده تا در اولین فرصت این محصول در هر نقطه ای از ایران به دست شما برسد.

پردیس کود ایرانیان زمین

تولید کننده و وارد کننده انواع کود کشاورزی

09120765931

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

خبرنامه محصولات و تخفیف‌ها

از جدیدترین محصولات و تخفیف‌های مناسبتی با خبر شوید و هزینه‌ها را کاهش دهید.

قیمت رقابتی

فروش با قیمت درب کارخانه

تضمین آنالیز

تضمین ۱۰۰٪ آنالیز محصول

فروش بی واسطه

فروش بی واسطه از کارخانه

ارسال به سراسر کشور

ارسال مستقیم از مشهد مقدس